BETT 17.01 og 18.01: Shopping på Oxford street og hjemreise

Lørdag hadde jeg valget mellom å dra på fotballkamp; og dra på shopping: I og med at det ikke hadde vært tid til å shoppe noe særlig for meg; eller gjøre noe særlig på egenhånd valgte jeg å ikke bli med på fotballkampen (Crystal Palace vs Ipswich).

Startet dagen med å gå nedover fra hotellet: Og kom ned på New Oxford Street og Oxford Street. Selv om klokka var 10 på en lørdag var det allerede mye folk. Tok og gikk nedover gata på høyre side. Gikk innom de butikkene jeg fant interessant: Stort sett DVD-butikker og klærbutikker. Mye slag og stort utvalg. Kom hjem med mange DVD’er (bare 15 pund for en serieboks er jo rett og slett ett kupp!).

Gikk hele veien ned til Hyde Park: Og fant Speakers Corner (bildet tatt i sterk motlys).

Gikk også innom Marble Arch; og det var like ved her at jeg spiste min første KFC (Kentucky Fried Chicken): Har sett om det på filmer og serier; og måtte liksom bare prøve når jeg først fant en. Bestilte meg en blandingsmeny; og fikk mange forskjellige friterte kyllingsprodukter. Godt, men også noe mektig.

Gikk deretter nedover mot Piccadilly Circus: Der de klassiske reklamebildene er. Hadde vært der så vidt tidligere med Øystein på en kjempestor sportsbutikk. Fant da flere sko jeg kunne tenke meg (på salg): Men det var nå så mye folk der at jeg måtte til slutt gi opp og få hjelp til å finne sko i min størrelse. Gikk så på Footlocker; men var også så mye folk der at jeg gav opp å finne meg sko.

Gikk derfor oppigjen Oxford street; på ulike butikker; og opp mot hotellet igjen. Stoppet en times tid på British Museum. Men det er et sted man må nesten bruke uendelig mye mer tid enn jeg hadde til rådighet.

Etterpå gikk jeg tilbake til hotellet.

På kvelden spiste vi fra Lærende nettverk middag sammen på en biff-restaurant.

Søndag stod vi opp 05.50; og satte oss på en buss som tok oss til flyplassen Stansted. Flyet gikk ca 10 (litt forsinka); og vi landa to timer seinere på Gardermoen. Hjemme var jeg ved 14-15 tida.

Det hadde vært en topp tur: Sett og lært mye. Men samtidig var det også et stort program fra tidlig til seint. Godt å ha lørdagen for seg selv i alle fall.

Etter turen skal vi skrive et notat fra en opplevelse på turen til Lærende nettverk:

Presentasjonen skal inneholde en kort beskrivelse, hva skjedde og hvem, samt en forklaring på hvorfor denne opplevelsen var bra. Et siste poeng som må med – hva kan andre lære av denne opplevelsen.

Som svar på dette har jeg valgt min bloggpost om skolebesøket til Gospel Oak Primary School i Camden på fredag: Se http://www.ojrosten.com/2009/01/19/bett-1601-skolebesok-og-bett/.